خالد سالم عوده العطوي
عميد معهد البحوث والاستشارات
الخبرات والمناصب الإدارية
- 1 وكيل كلية العلوم الإدارية للدراسات العليا والبحث العلمي بجامعة نجران من ٢٠١٨ إلى ٢٠٢٠
- 2 رئيس قسم الإدارة العامة بكلية العلوم الادارية جامعة نجران من ٢٠١٦ الى ٢٠١٨
- 3رئيس لجنة الاختبارات في كلية العلوم الإدارية بنجران ١٤٣٧/٣٨
- 4ممثل اتحاد الطلبة السعوديين في جامعة دي مونت فورت لكلية إدارة الأعمال والقانون ٢٠١٠/١١/
- 5رئيس لجنة مركز الاختبارات للمدرسة الثانوية السعودية في برمنغهام بريطانيا بترشيح من وزارة التعليم من ٢٠١١/
- وكيل عمادة الدراسات العليا لشؤون الفنية من 2021
- عميد معهد البحوث والاستشارات ٢٠٢٤
المؤهلات العلمية
- De Montfort University , PhD in Marketing, Leicester, United Kingdom, August, 2015
- De Montfort University, Master of since, Marketing, Leicester, United Kingdom, November, 2010
- King Abdul-Aziz University, Bachelor of economics and management, Public administration, Jeddah, Saudi Arabia, June, 2006
الاهتمامات البحثية
التسويق الرقمي , التسويق في قطاع السياحة , سلوك المستهلك على الانترنت
اليوم | المادة | الوقت |
---|---|---|
الإثنين | مبادئ التسويق | 08:00 - 09:30 |
الإثنين | إدارة التسويق | 09:30 - 11:00 |
الأربعاء | مبادئ التسويق | 08:00 - 09:03 |
الأربعاء | إدارة التسويق | 09:03 - 11:00 |
- • Alatawy, K and Alqahtani , F and (2019) Saudi retail firms’ attitudes towards social responsibility in advertising: a comparison with western firms European Journal of Business and Management, Vol11, No17, P 83-90
- • Alqahtani , F and Alatawy, K (2019) The Influence of Online Product Reviews on the Saudi Customers ‘Purchase Intention International Journal of economics , commerce and Management, Vol3, No1, P 1-14
- • Alatawy, K (2018) Factors Influencing Consumers Intention to use smartphones for shopping in KSA International Journal of Business and Management , Vol9, No1, P 86-94
- • Alatawy, K (2018) Factors Affecting Saudi Customers’ Attitude Towards Social Media Advertising Journal of Marketing and Consumer Research,(46), P 62-69
- • Alatawy, K (2017) Barriers to Implementing E-health Insurance in Saudi Arabia A field study of Saudi Arabian hospitals Journal of Developing Country Studies,(7)11, P 1-8
- • Alatawy, K (2017) From Offline to Online: Do Saudis Change Their Information Search Behaviour?, European Journal of Business and Management, Vol9, No3, P 28-37
- • Alatawy, K (2012)Barriers to Implementation of Online Booking in Saudi Travel Agencies , AM Academy of marketing Conference 2012, University of Southampton, Southampton, the united kingdom
- • Alatawy, K (2012)Saudi Travel Agencies’ attitudes towards the acceptance of Online Services, The sixth Saudi international conference (SIC2012), University of Brunel , London, The United Kingdom, 11 -14 of October 2012
- • Alatawy, K (2011) UK Consumers Attitudes toward Fast Food, LAP LAMBERT Academic Publishing: Germany
- Alatawy, K and Alam, M & Hussain , S (2021) Analyze the Effectiveness of Digital Marketing on Buying of Luxury Brands from Consumer Perspective Journal of Business Research, 137