DEAN MESSAGE

image

Dear students, 

Welcome to the Deanship of Students Affairs community. I am happy that you join us and will become a member of the UT Family! The University of Tabuk and the Deanship of Students Affairs are your partners in your journey of seeking knowledge and successes, we look forward to assist you along this journey. 

 

Compering to other Deanships the Deanship of Student Affairs have varies role, as it is being in immediate interaction with both students and to the local community. Its programs are designed to meet the expectations of the individual student. addition, it is intended to build student’s personality at all levels; physically, mentally, socially and psychologically to prepare him/her to be an active leader thus achieves the principle of good citizenship, and to face life challenges with a composed confident personality and to contributes to academic and personal success, encourages independent civic responsibility, and promotes the welfare of all students.

 

The deanship is the host of all students' activities were all the facilities are made available to students. The deanship maintains continuous connection and interaction with students. It receives students' feedback about various services at the university and strives to improve such services.

مهام عميد شؤون الطلاب

يقوم عميد شؤون الطلاب بالمهام التالية: 

  1. 1- الإشراف على عمادة شؤون الطلاب ومتابعة المهام الموكلة لها.
  2. 2- الإشراف على توزيع مكافآت الطلاب وصرف بطاقات الصراف الآلي وإعادة الشيكات التي لم تسلم لأصحابها إلى الجهات المعنية بالجامعة.
  3. 3- المشاركة في عضوية لجنة القضايا الطلابية وتجهيز القرارات الصادرة منها.
  4. 4- مخاطبة الأقسام فيما يتعلق بغياب الطلاب ذوي الأعذار المقبولة والموثقة من الجهات الرسمية المعتمدة من الجامعة.
  5. 5- الإشراف على إجراءات إخلاء الطرف للطلاب المتوقع تخرجهم والمنسحبين وإخلاء الطرف بالنسبة لطلاب المنح الدراسية الرسمية وكذلك استمارات التنقل لغير السعوديين.
  6. 6- اقتراح احتياجات العمل في عمادة شؤون الطلاب من موظفين وأجهزة وغير ذلك.
  7. 7- رفع تقارير دورية إلى وكيل الجامعة للشؤون الأكاديمية عن سير العمل في عمادة شؤون الطلاب.
  8. 8- دراسة مشاكل الطلاب واقتراح الحلول لها والتنسيق في ذلك مع وكيل الجامعة للشؤون الأكاديمية.
  9. 9- التنسيق في كل ما من شأنه الرفع من كفاءة العمل في شؤون الطلاب مع وكيل الجامعة للشؤون الأكاديمية.
  10. 10- الإشراف على الاستشارات اللازمة للطلاب فيما يخص مشكلاتهم الأكاديمية وغير الأكاديمية المرتبطة بحياتهم الجامعية.
  11.  11- التأكد من حسن الأداء وترقيته بجميع أقسام عمادة شؤون الطلاب.
  12. 12- يبلغ عن مباشرة جميع منسوبي العمادة وكذلك الإبلاغ عن تركهم العمل.
  13. 13- يشرف على التقويم الوظيفي لمنسوبي العمادة الواقعين في نطاق إشرافه الإداري ورفعها. للعميد.
  14. 14- يشرف على الصندوق ومهامه بالعمادة.
  15. 15- يشرف على تأمين جميع احتياجات العمادة.
  16. 16- يشرف على منشئات العمادة مع الجهات ذات العلاقة.
  17. 17- الإشراف على إعداد التقارير السنوية للعمادة.