الصفحة الرئيسية

\

نسبة اكتمال الملف الشخصي
الجنسية
التخصص العام
التخصص الدقيق
المسمى الوظيفي
الدرجة العلمية (المرتبة)

نبذه مختصرة

My Career Objective is to increase my knowledge, experience, aptitudes and capacities within a work environment, in order to grow, personally and professionally I am enthusiasm to develop my professional and academic career in Computer Science field as well as meet new challenges while acquiring new apprenticeships

المؤهلات العلمية

2019 - دكتوراه في الفلسفة في استخدام تقنية الواقع المعزز في التوعية البيئية من جامعة ماكواري في استراليا 2012 - ماجستير في علوم الحاسب من جامعة ويكاتو في نيوزلندا بتقدير جيد جداً 2011 - دبلوم عالي في علوم الحاسب من جامعة ويكاتو في نيوزلندا بتقدير جيد جداً مرتفع 2006 - بكالوريوس في التربية في تخصص الحاسب الآلي كلية المعلمين بالجوف مع مرتبة الشرف بمعدل 454 من 5

الاهتمامات البحثية

Human Computer Interaction - HCI Augmented Reality - AR technology Smart City Internet of things (IoT)

الخبرات والمناصب الإدارية

2019 - 2014 : محاضر, جامعة تبوك, تبوك, المملكة العربية السعودية 2014 - 2013 : رئيس قسم الخدمات الإلكترونية في إدارة تقنية المعلومات, جامعة الجوف, سكاكا, المملكة العربية السعودية 2013 رئيس قسم العلاقات مع الشركات في طاقات فرع عرعر سبتمبر 2019– حاليا: أستاذ مساعد, قسم علوم الحاسب، كلية المجتمع ، جامعة تبوك, تبوك, المملكة العربية السعودية ابريل 2021 - حاليا: وكيل عمادة تقنية المعلومات للخدمات الإلكترونية, جامعة تبوك

الجدول الدراسي
اليوم المادة الوقت
من إلى
الأحد CCS402 08:00 09:00
الأحد ساعات مكتبية 10:00 12:00
الإثنين تكليف إداري 08:00 10:00
الإثنين CCS402 10:00 12:00
الثلاثاء CCG202 08:00 10:00
الثلاثاء ساعات مكتبية 10:00 12:00
الأربعاء CCG202 08:00 10:00
الأربعاء CCS402 12:00 14:00
الخميس تكليف إداري 08:00 10:00
الخميس CCS405 10:00 13:00
الأبحاث والمؤلفات
  • Alqahtani H, Kavakli-Thorne M, Alrowaily M (2020) The Impact of Gamification Factor in the Acceptance of Cybersecurity Awareness Augmented Reality Game (CybAR) In: Moallem A (eds) HCI for Cybersecurity, Privacy and Trust HCII 2020 Lecture Notes in Computer Science, vol 12210 Springer, Cham https://doiorg/101007/978-3-030-50309-3_2
  • Alrowaily, M A (2019) Augmented Reality And Behavioural Change: A Technology Acceptance Study (Doctoral dissertation,Macquarie University)
  • Alrowaily, M A, & Kavakli, M (2018, February) Mobile Augmented Reality for Environmental Awareness: A Technology Acceptance Study In Proceedings of the 2018 10th International Conference on Computer and Automation Engineering (pp 36-43) ACM
  • Alrowaily, M A, & Kavakli, M (2017, February) The Use of Augmented Reality for Encouraging Pro-Environmental Behaviors: The Case of Australia In Proceedings of the 9th International Conference on Computer and Automation Engineering (pp 21-25) ACM
  • Alrowaily, M A, & Kavakli, M (2015, November) The Use of Smart Meters and Social Media in Promoting Conservation Behaviour In 2015 8th International Conference on u-and e-Service, Science and Technology (UNESST) (pp 50-56) IEEE
  • Alrowaily, M A (2012) Energy monitoring through social networks (Master dissertation, University of Waikato)
جوائز التميز
المشاريع البحثية
اسم المشروع وصف المشروع
Location-based Services Towards Smart Campus Some challenges accrue during Student orientation period at any university That includes guiding new student around the university campus to different facilities and lecture rooms, recording the attendance of new students in mandatory introductory lectures There is a promising future in applying location-based technology in university campus Location-based services have been applied in many areas of people interests, including, but not limited to, navigation systems, social networking services, location-based advertising, and food delivery services Likewise, there are some attempts in the literature towards location awareness in campus For instant, smart bus system has been proposed by Feng et al, 2018 by using RFID technology to track, locate, and monitor buses [1] In this project, we aim to investigate the use of Bluetooth Low Energy (BLE) beacons at the main campus of Tabuk university to build an UTSmartCampus app This application will provide the students a better awareness around their surrounding and help them navigate their way especially in indoor environment where beacons devices come in handy during these circumstances Additionally, the UTSmartCampus app will facility recording the students’ attendance automatically as they walk in the classrooms
معلومات التواصل
البريد الإلكتروني :
3010